23 septiembre 2007

La Merçè en 40' 17". . .

Doncs si! Aquest ha estat el temps final real de la Cursa de la Merçè, amb una velocitat mitja de 4,02 minuts el Km, i arribant al Km 5 amb un temps 20'15". I segons el meu pulsómetre que diu que he consumit 663Kcal i he arribat a una FCMàx de 185 bpm.

Crec que ha estat un temps força bo per mi, ja que mai havia fet una cursa de 10Km, i per tant no sabia quines sensacions eren les de cada Km. Durant aquesta setmana he escoltat moltes estratègies dels meus companys tals com: "Surt poc a poc a una velocitat tranquila d'uns 5' - 4'30" el Km i si et trobes bé al km5 doncs apreta el ritme... Altres com fes la teva cursa tranquilament no et marquis cap temps i a partir del Km 5 si et trobes bé apreta..." Jo les he escoltat totes i només m'he quedat amb algo que m'ha cridat l'atenció, tots coincidien en que a partir de meitat de la cursa apretés... Llavors aquí va la meva estratègia... jejeje

He decidit sortir molt ràpid perquè tenia el número 3000 i a l'inici estava molt endarrerit, llavors he decidit apretar molt al principi per passar al major nombre de gent, he hagut de passar per més d'una vorera, he vist una baralla i tot just a l'inici, he anat buscant uns laterals on menys gent hi ha per poder córrer tranquilament, i he decidit portar la marca al pulsómetre de cada Km, però la primera pancarta que posava el Km1 no l'he vist i m'he l'he saltat, així que el primer que he vist era el Km2, apreto el botonet del pulsómetro i veig 8'06" i 175 bpm. Em quedo sorprés de veure que anava a uns 4'03 el Km i decideixo seguir avançant gent ara ja per la Gran Via i amb més espai i mantenintn el ritme, doncs em trobava còmode. Arribo al Km 3 apreto el botonet i em surt 3'54" i 175 bpm, això ja no m'ho creia havia augmentat el ritme! Després he deduït que no havia d'anar esquivant a la gent i per això segurament havia anat més ràpid. El quart Km anava molt bé amb una carrera molt còmode i no sabia si podria aguantar aquest ritme doncs jo el veia bastant ràpid però al passar pel cartell del Km4 veig que el meu temps és de 3'52" el meu millor parcial i les pulsacions iguals 175 bpm.

En el cinquè Km he vist que ens donaven aigua i he decidit agafar aigua, una per tirarme-la pel cap i l'altre per anar fent glops, i el meu temps em seguia sorprenent 3'57". Era en aquest moment que esparava que tots els del meu voltant comencessin a accelerar el ritme però veia que ningú em passava i llavors he pensat que ja debiem portar un ritme bastant bo. El cartell del Km6 no l'he vist, no sé que estava fent en aquell moment o on mirava que no l'he vist per enlloc i no he pogut mirar el parcial així que he passat directament al del Km7 amb un temps de 8'11" i 176bpm, veia que la cosa anava baixant però curiosament jo em trobava bé, les meves cames em responien i cardiovascularment també, no anava ofegat i podia córrer bé, llavors arribo al Km 8 amb un parcial de 4'04" i 177bpm ara venia lo pitjor, veia la plaça Espanya però em tocava la baixada i la pujada del Paral·lel, la baixada controlada i la pujada anar fent, tant és així que no he vist ni el cartell del Km9 i m'he adonat quan veia la línia d'arribada amb un temps de 40' 17" i 178 bpm.

La meva primera cursa de 10Km i amb bones sensacions, tot i que m'ha fet ràbia no haver baixat dels 40' perquè només que hagués apretat una mica més... Però bueno, millor així perquè tindré una motivació per la següent carrera.

I per cert el partit d'ahir normalet... Vam fer una bona excursió de 2 horetes amb el cotxe, vam començar puntuals a les 19:50 aproximadament, i el partit va ser normalet, vam perdre de 22, vam tenir una altra lesió, i no vam anar en cap moment per davant en el marcador. Vaig jugar uns 20' aproximadament i uns 11 puntets molt complets amb tirs de 2, de 3 i tirs lliures... No vaig sortir descontent... Vaig arribar a casa a les 00:30' sense haver sopat i fent de taxista...

Però no ha anat malament, m'he de proposar nous objectius...

Fins aviat!

Xavi.

No hay comentarios: